duscuvorba

pricini de vorba

1 an cu “Explore the Carpathian Garden”. 0 (zero) mentiuni in presa din tarile tinta Rusia, Italia, Germania, Franta, SUA. Dar 2 articole in Austria si 1 in UK.

A trecut un an de la buclucasa lansare a brandului turistic …si national. Dupa debutul furtunos de la sfarsitul lunii iulie 2010, am avut parte de discutii aprinse despre cat este de bine facut, daca avem sau nu un concept, daca am copiat frunza de undeva si daca va iesi ceva din toata aceasta poveste. Aici si aici gasiti cateva dintre dezbaterile si prezentarile de inceput. A, sa nu uit – aici este sursa pentru informatiile de la minister. Media din tarile tinta vizate de campania noastra a fost reticenta la inceput in a povesti cate ceva. La acea vreme, autoritatile au oferit o explicatie oarecum plauzibila: abia dupa lansarea (oficiala) cu pricina aveam sa ne ocupam de strategia de implementare a brandului şi de cea comunicare. Dupa cum spunea domnul Eulogio Bordas Rubies (Preşedintele THR, castigatorii licitatiei) „Este datoria autorităţilor, a reprezentanţilor industriei turismului şi a fiecărui român să ducă aceasta muncă mai departe” si „90% din treaba trebuie sa o faca oamenii din turism”. Asadar, pentru un buget de aproape 70 mil de euro, oamenii de la noi trebuie sa si faca ceva. Lista cu manifestarile expozitionale de turism din strainatate la care Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului va participa in anul 2011 o gasiti aici. Pana la sfarsitul lui iulie au fost 18 activitati la care au participat. Adica au facut ceva, au muncit.

Dupa un an, in ceea ce priveste aparitia in media online din tarile tinta ale campaniei (Rusia, Italia, Germania, Franta, UK, Ungaria, Austria, SUA) a informatiilor despre campanie, oferta noastra, teme, mesaje samd, situatia este cam asa: Austria are 2 articole, unul deja citat de toata lumea – Beobachtet: Ein Kolibri in Rumäniens Blätterwald (WirtschaftsBlatt, 8/16/2010 1:28:05 AM) si Gastkommentar: Entdecken Sie die Heimat Draculas
(WirtschaftsBlatt, 8/3/2010 5:28:39 PM). Ungaria are 1 articol – Lopott logóval népszerűsítik országukat a románok a világkiállításon (Kuruc.info, 7/30/2010 9:45:35 AM). UK are 1 articol (mult citatul articol din The EconomistCarpathian copying). Rusia, Italia, Germania, Franta, SUA – zero. Rezultate de discutat, nu?

Pentru monitorizare am folosit un soft al celor de la CyberWatcher/Updatum pus la dispozitie de Placebranding Factory. Pentru cele 8 tari softul a monitorizat aproape 19.000 de surse pe durata intregului an.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: