duscuvorba

pricini de vorba

Eu cred ca RMGC merita un premiu

La inceput de saptamana am rasfoit o parte a monitorizarilor media online ale prietenilor mei. Pentru Rosia Montana Gold Corporation si proiectul de la Rosia Montana cateva titluri mi-au sarit in ochi, nu de alta, insa ilustreaza perfect dezbaterea din jurul acestui subiect. Avem de toate (economie, activism, politic, drama etc): Saga „Roşia Montană” (X). României ce-i mai rămâne: Aurul de pe… redevenţă? (Economistul, 24.10.2011); De ce am fost la Roşia Montană (dinCalarasi.ro, 23.10.2011); Aurul si Apusenii: Investitiile in economie atrag afacerile conexe  (Live News, 21.10.2011 care preia REALITATEA.NET ce ne povesteste de un articol din evz.ro); Copil de 11 ani, in stare grava dupa ce a fost atacat de un caine cand se intorcea de la scoala  (Ziarul de Iasi, 21.10.2011 – Un copil in varsta de 11 ani din localitatea Rosia Montana, judetul Alba, a ajuns, vineri, in stare grava la spital dupa ce a fost muscat de fata de un caine ….); Le village historique de Rosia Montana (RFI, 19.10.2011); PSD crede ca publicitatea pro Roșia Montana trebuie însoțită obligatoriu de punctul de vedere al opozanților proiectului (InfoEST17.10.2011); Kelemen Hunor: „UDMR nu va vota modificarea Legii Minelor” (Green Report, 17.10.2011); Rosia Montana Gold, Europe’s biggest mining project, may be approaching the finish line after a dozen years of opposition and delays (Citywire, 17.10.2011); Rumunské zlato čeká kyanidová bitva. Obří zásoby zřejmě vytěží Kanaďané (Ekonom.cz, 16.10.2011); Mining giant sparks Europe’s new gold rush (Yahoo UK, 15.10.2011).

La nivel global, din aproape 70.000 de surse online monitorizate intre 1 iunie 2011 – 24 octombrie 2011, au fost 1.875 de referiri pe tema proiectului RMGC de la Rosia Montana. O fi mult, o fi putin? Cel mai mult au vorbit pe acest subiect romanii (deh), urmati de americani si de unguri.


Distributia „pe partide” la vorbitul pe acest subiect este aceasta: PDL, PSD, UDMR, PNL. Hmm… va las pe voi sa comentati!


Am citit ca la Romanian PR Award 2011, la sectiunea „Comunicare pentru administrarea crizelor, riscurilor si oportunitatilor”, intre campaniile nominalizate avem si THE PRACTICE & Rosia Montana Gold Corporation cu a lor Transparenta e aur curat” (Smart Financial, 23.10.2011). Daca ne uitam la criteriile celor de la The International Association for the Measurement and Evaluation of Communication (in care si Asociatia Internationala de Relatii Publice – IPRA este parte) enuntate si in Barcelona Declaration of Measurement Principles din 2010 (2nd European Summit on Measurement) si mai ales aici (Crisis and Issues Management – pagina 10), eu cred ca ar cam trebui sa castige. Pe bune… Cat despre moralitate samd …asta este cu totul alta discutie. De fapt cred ca aici se impiedica ONG-urile si asociatiile – incurca rau de tot planurile, atat in planificare cat si in implementare.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: