duscuvorba

pricini de vorba

Place branding in lumea de azi: de la “The Creative Capital of Cool Japan” la “Visul Imparatului Traian” in „Gradina Carpatilor”

Noul proiect japonez si-a propus sa promoveze Tokyo „as a creative hub in Asia”. The „Creative Tokyo Project” are ca platforma si totodata principal motor industriile creative si se integreaza in limitele largi ale campaniei „Coll Japan”Tokyo va fi astfel re-pozitionat ca un oras creativ, inovativ/inovator, deschis noilor experiente, ca poarta de intrare in “Cool Japan”. Cultura, civilizatie, interactiune si experienta directa a relatiei cu un spatiu de locuire diferit – acestea par a fi ingredientele de baza ale campaniei.


Competitia in regiune este oricum extrem de acerba – Hong Kong cu „Asia’s World City„,  Seoul – „Soul of Asia si Singapore – „YourSingapore” sunt doar cateva exemple de campanii extrem de bine realizate. Pe de alta parte, aceasta declarata poztitionare ne aduce aminte si de un proiect al UNESCOUNESCO’s Creative Cities Network, asta asa, ca sa contextualizam mai bine. Daca adaugam la asta si campania (nu foarte de succes ce-i drept ) ‘Cool Britannia‘, lucrurile pot fi privite dintr-o interesanta perspectiva comparativa (fotografia de mai jos este de la noua campanie a britanicilor).
 



Nici la noi lucrurile nu sunt asa de intepenite cum am fi tentati sa credem – avem un proiect de promovare turistica a zonei OstrovAdamclisi cu un nume ce cu siguranta va atrage atentia: “Visul Imparatului Traian”. Proiectul este initiat de primariile comunelor Ostrov si Adamclisi in parteneriat cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului pentru a “valorifica resursele naturale si antropice in cadrul a doua trasee turistice tematice: Mangalia – AdamclisiOstrov si ConstantaAdamclisiOstrov. Astept si un video pe tema asta…

Din pacate noi nu participam, noi doar ne prezentam, ori mai bine zis „ne promovam”. Ne asteptam ca aceasta campanie  – „Visul Imparatului Traian” sa fie parte integranta din „Explorati Gradina Carpatilor”. Om vedea implementarea, pentru ca deocamdata nu prea arata asa ceva.  In celalalt proiect de care vorbeam, cel din Japonia,  dincolo de  platforma Creative Tokyo Forum si de evenimentul de debut  “Designing New Futures” japonezii au pus oamenii in legatura, sa comunice, sa-si impartaseasca ganduri, idei, proiecte sa construiasca relatii, punti de comunicare. La noi avem o povestire a celor intamplate in vechime (motiv de fala si de negot) cu implicare minima a oamenilor de azi – astea sunt vestigiile, mergeti, vedeti, cumparati… par a fi temele proiectului. Campania  “include distribuirea a 900.000 de pliante si 3.000 de brosuri catre 400 de centre de informare turistica, muzee, agentii de turism si de transport local, atat la nivel local, cat si national. De asemenea, Cetatea Adamclisi va fi promovata printr-un film de animatie 3D care va reda un tur virtual dinamic al cetatii, iar zece panouri informative vor marca cele doua trasee, pentru o mai buna orientare a turistilor-vizitatori. O expozitie fotografica va itinera litoralul in plin sezon prin localitatile Constanta-Mamaia si Tulcea si, in extrasezon, pe Valea Prahovei, zona cu trafic turistic maxim pe timp de iarna. Turistii vor fi informati online asupra atractiilor zonei Ostrov-Adamclisi prin crearea unui website dedicat promovarii produsului turistic „Visul Imparatului Traian”. (informatiile cu privire la acest proiect sunt preluate din Observator De Constanta). Care proiect pare a avea mai multe sanse de succes?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: