duscuvorba

pricini de vorba

Despre brandul turistic al Romaniei la 15 septembrie 2010

Am cautat sa vad ce anume a aparut in presa din „tarile tinta” ale campaniei de lansare a brandului nostru  turistic. Monitorizarea a fost pentru media online, in perioada scursa de la lansare pana pe 15 septembrie. Am folosit pentru asta un soft al celor de la CyberWatcher/Updatum pus la dispozitie de Placebranding Factory. Rezultatele sunt, sa spunem, hazlii. Pentru SUA spre exemplu, la peste 8.500 de surse monitorizate am gasit zero articole. Ungaria are 1 articol – Lopott logóval népszerűsítik országukat a románok a világkiállításon (Kuruc.info, 7/30/2010 9:45:35 AM). Rusia, Italia, Germania, Franta, UK (fara mult citatul articol din The Economist – Carpathian copying) – zero (la un numar de aproximativ 8.100 de surse monitorizate). Austria are 2 articole, unul deja citat de toata lumea – Beobachtet: Ein Kolibri in Rumäniens Blätterwald (WirtschaftsBlatt, 8/16/2010 1:28:05 AM) si  Gastkommentar: Entdecken Sie die Heimat Draculas (WirtschaftsBlatt, 8/3/2010 5:28:39 PM). Softul monitorizeaza media online din ceva mai mult de 180 de tari. Rezultatele pentru toate aceste tari sunt cam tot pe acolo… Pe de alta parte, nici pe http://nation-branding.info/ (unde este mai toata lumea care a lansat o astfel de campanie, de la Canada la Botswana) nu gasim un rand despre frunza noastra. Nu stiu cine ce comunica – THR sau ministerul, dar nici macar pe pagina Romaniei de la Expo 2010 Shanghai unde a fost lansat brandul, nu a aparut nimic serios despre asta, nici inainte nici dupa lansare…

3 răspunsuri la „Despre brandul turistic al Romaniei la 15 septembrie 2010

  1. Adrian Cinpoeru 07/12/2010 la 2:58 PM

    Mdaa. Trist. Bani aruncaţi aiurea. In orice ţară se lăsa cu demisii, la ce sume s-au cheltuit.

  2. duscuvorba 07/12/2010 la 9:31 PM

    Dap. Asa este. Voi reveni cu date despre situatia „la zi” a mediatizarii.
    V

  3. gaben.ro 01/03/2011 la 10:52 AM

    de fapt tu esti cel care confirma ce banuiam noi… nu se face nimic. doar se ascund sume imense de bani pentru clientii lor si pentru viiotarele campanii electorale…

Lasă un comentariu